Boží odpočinutí od práce poukazuje na dovršení stvoření, které leží mimo jakoukoliv lidskou snahu. [349]
KOMENTÁŘ
Jakkoliv je pracující člověk mladším partnerem svého Stvořitele (srov. Gn 2,15), ani v nejmenším nedokáže spasit svět vlastním úsilím. Cílem stvoření jsou „nová nebesa a nová země“ (Iz 65,17) prostřednictvím spásy, kterou dostáváme darem. Tak je i nedělní odpočinek – závdavek nebeského odpočinutí – nadřa¬zen práci, která nás na něj připravuje.
KATECHISMUS KATOLICKÉ CÍRKVE
KKC 349
Osmý den. Pro nás však nastal nový den: totiž den Kristova zmrtvýchvstání. Sedmý den dokončuje první stvoření. Osmého dne počíná nové stvoření. Tak dílo stvoření vrcholí ve větším díle, ve vykoupení. První stvoření nalézá svůj smysl a vrchol v novém stvoření, v Kristu, jehož zář převyšuje ono první.