Ne. Ježíš je jejím jediným synem v úzkém smyslu slova. [500, 510]
KOMENTÁŘ
Už prvotní církev vycházela z předpokladu Mariina trvalého panenství, což vylučuje Ježíšovy přímé pokrevní sourozence. V aramejštině, Ježíšově mateřském jazyce, existuje jen jeden výraz pro bratra a sestru i pro bratrance a sestřenici. Tam, kde evangelia hovoří o Ježíšových „bratřích a sestrách“ (např. MK 3,31-35 ekumenický překlad), mají proto vždy na mysli další Ježíšovi blízké příbuzné.
KATECHISMUS KATOLICKÉ CÍRKVE
KKC 500
Na to se někdy namítá, že Písmo mluví o Ježíšových bratřích a sestrách. Církev tato místa vždy chápala tak, že se tím neoznačují další děti Panny Marie: vždyť Jakub a Josef, „Ježíšovi příbuzní“ (Mt 13,55), jsou syny Marie, Kristovy učednice, která je příznačně označena jako „druhá Marie“ (Mt 28,1). Jde o Ježíšovy nejbližší příbuzné podle způsobu vyjadřování, které nebylo ve Starém zákoně nijak neobvyklé.
KKC 510
Maria zůstala „pannou, když počala svého Syna, pannou, když ho porodila, pannou, když ho nosila v lůně, pannou, když ho živila mateřským mlékem, pannou navždy“: celým svým bytím byla „služebnicí Pána“ (Lk 1,38).